خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

آن چه خدا می خواهد را باید بدانیم ، این جا همان جاست!
جهان اسلام آقا زیاد دارد ، خدمتگذار می خواهد !
افتخار ما این است که خدمتگذار دین خدا هستیم !

خادم الاسلام را دنبال کنید .

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۳۸ - حمدان مقدم
    احسنت
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۲۵ - یا حسین
    متشکرم
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۴:۰۹ - زهرا باقری
    +++

بیایید یک لحظه قیامت را تصور کنیم !

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۴۱ ق.ظ

 


 

بیایید یک لحظه قیامت را تصور کنیم ! 


آیا تا به حال فکر کردید که قبل از آمدن به این دنیا کجا بودیم ؟ یا تا به حال شده که فکر کنید بعد از این به کجا خواهیم رفت؟

خودتون رو بی جواب نگذارید !! 

سه ثانیه فکر کنید !

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.نمی خواهم به من جوابی بدید ، فقط یک لحظه به حرف هام توجه کنید !

ما که برای یک صفر نصفه روزه دو روز فکر می کنیم تا با خود چه ببریم و چگونه برویم ، چرا روی مساله ای به این بزرگی اصلا فکر نمی کنیم ؟

واقعا خیلی عجیبه ! به این جا که می رسه همه خنگ می شن !

واقعا کجا می رویم .

یک روز خیلی فکر کردم و مرغ تیز پرواز خیالم را در آسمان بی کران عالم هستی و عوالم غیبی به پرواز در آوردم ، پرواز کردم و رفتم به عالم پس از مرگ .

خیلی عظیم بود ، سفری پر مخاطره و دردناک ، نه بخاطر گناهانم ، بلکه بخاطر این که از چنین امر عظیمی غافل بودم ، مگر امر ساده ای بود ، وقتی که خواستم ایستگاه های حسابرسی  قیامت و مدت زمانی که باید در آنها سپری کنم  را  تصور کنم قوه خیالم نتوانست یاری ام کند و به همین دلیل نتوانستم آن را تصور کنم ، در روایتی از امام صادق علیه السلام  وارد شده که فرمود :

«إِنَّ لِلْقِیَامَةِ خَمْسِینَ‏ مَوْقِفاً کُلُّ مَوْقِفٍ‏ مِقْدَارُهُ أَلْفُ سَنَةٍ ثُمَّ تَلَا فِی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ‏.[1] » [2] براى قیامت پنجاه موقف (بازداشتگاه) است که مقدار هر موقفى هزار سال است. سپس این آیه را خواند: «در روزى که اندازه‏اش هزار سال است از آنها که شمار میکنید»

امام علیه السلام  فرمود قیامت 50 ایستگاه بازرسی دارد که انسانها در هر کدام هزار سال نگهداشته می شوند ، اما در عالمی که هر روز آن برابر هزار سال شمسی ما زمینی هاست .وقتی 50 سال را ضرب در 1000 سال توقف هر ایستگاه کردم و آن را ضرب در 365 روز کردم و بعد هر روز آن را ضرب در 1000 سال خوشیدی خودمان کردم ، عدد توقف در ایستگاه های قیامت به حساب سال خورشیدی خودمان بدست آمد ، شد :

18,250,000,000

بله اشتباه نخوندید 18 ملیارد و 250 ملیون سال به حساب سال خورشیدی .

هر اندازه که خواستم این مدت را تصور کنم نتوانستم ، واقعا کم آوردم !

شما چی آیا می توانید اون را تصور کنید!

چه باید کرد ؟ چه خاکی بر سر کنیم ؟!

از گرفتاری های آن عالم راه فراری نیست و رشوه نیز نمی توان داد !!

پس چه باید کرد.؟

در این فکر ها بودم که ناگهان قلب پر آشوبم آرام گرفت و آن این بود که درهمین دنیا می توان کاری کرد که برای آن روز راه میانبری ساخت .

آن فکر این بود که فهمیدم :

قیامت و توقف در ایست بازرسی های قیامت تمثل  و نتیجه اعمال دنیایی خودمان است ، یعنی اعمال ناسالم و غیر مطابق با عالم ملکوت ما انسانهاست که در عالم بعد از مرگ باعث می شود در قیامت معطل شویم ، حال اگر اعمالمان را بر اساس دستور العمل هایی که از سوی پیغام آوران عالم ملکوت بیان شده است قدم به قدم هماهنگ کرده و بر اساس آن معیار ها بسازیم ، در این هنگام قطعا دیگر هیچ معطل نخواهیم شد و قبل از این که قیامت به اتمام برسد به جایگاه امنیت بخش و سرور آفرینی که خدای متعال آن را برای مومنان در جوار قرب خود آماده کرده است خواهیم رسید ، این جا است که مطالب امام صادق علیه السلام در ابتدای حدیث شریف اهمیت ویژه ای پیدا می کند ، حضرت آقا فرمود :

 

«حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا عَلَیْهَا فَإِنَّ لِلْقِیَامَةِ خَمْسِینَ‏ مَوْقِفاً کُلُّ مَوْقِفٍ‏ مِقْدَارُهُ أَلْفُ سَنَةٍ ثُمَّ تَلَا « فِی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ‏[1] » [2]  خودتان به حساب خود برسید پیش از آنکه حسابتان را مورد برسی قرار دهند، زیرا براى قیامت پنجاه موقف (بازداشتگاه) است که مقدار هر موقفى هزار سال است. سپس این آیه را خواند: «در روزى که اندازه‏اش هزار سال است از آنها که شمار میکنید»

پس بیایید اعمالمان را در ترازوی نقد و برسی قرار دهیم و بر اساس معیارهای عالم بعد از مرگ آنها را محاسبه کنیم نه بر اساس خیالاتی که خود و دیگران ساخته ایم .

دوستان با هم دعا کنید توفیق عمل به این حدیث را پیدا کنیم ،

الهی آمین

 ان شا الله  . 

 

────────────────────────────

[1] (سوره سجده آیه 5)

[2] (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏8، ص: 143)

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۰۹
  • ۶۰۳ نمایش
  • احسان ثابت

قیامت

محاسبه نفس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی