خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

آن چه خدا می خواهد را باید بدانیم ، این جا همان جاست!
جهان اسلام آقا زیاد دارد ، خدمتگذار می خواهد !
افتخار ما این است که خدمتگذار دین خدا هستیم !

خادم الاسلام را دنبال کنید .

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۳۸ - حمدان مقدم
    احسنت
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۲۵ - یا حسین
    متشکرم
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۴:۰۹ - زهرا باقری
    +++

عشق ورزیدن سریع ترین راه تعالی

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ق.ظ

    عشق ورزیدن سریع ترین راه تعالی

    اولین اتفاقی که در عالم اتفاق افتاده تجلی محبت است و آخرین اتفاق نیز تجلی رحمت و محبت الهی خواهد بود ؛ جاذبه محبت است که نظام عالم را به هم پیوسته­ و برپا نگه داشته است ، ما هم برای تعالی معنوی باید سرمایه­ی محبت الهی که با آن خلقمان کرده را خرج کنیم و محبت بورزیم و توجه داشته باشیم که هر چند در این مسیر سختی هایی وجود دارد اما باید دست به دامان خدا شویم تا سختی ها بر ما آسان شود ،به قول معروف:

    تو مگو ما را بدان شه بار نیست

     

    با کریمـان کارها دشوار نیست[1]

     

     

     

    نگو که برای رسیدن به خداوند راهی به رویمان باز نیست ، خداوند کریم است و اگر به در خانه او برویم راه را برایمان باز می کند  وسیر در این مسیر برایمان آسان می شود.

    برای این که خدای متعال به ما عنایت کرده و گره از کارمان باز کند ابتدا باید وظیفه­ خود را در ارتباط با افراد خانواده از پدر و مادر و فرزندان تا سایر ذوی الحقوقین را بدانیم و در ارتباط با ایشان حقوقی که خدای متعال واجب نموده را اداء و در محبت کردن به ایشان به خوبی عمل کنیم تا عنایات الهی شامل حالمان شده و به اقیانوس بی کران محبت الهی که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند وصل می شویم ، پیوندی که تمام خیرات در آن جمع است ، این جاست که انسان به فتح عظیم دست یافته و به مقام محمودی که خدای متعال به اهل بیت علیهم السلام عنایت فرموده است می رسد ، این همان مقامی است که در زیارت عاشورا رسیدن به آن را از خدای متعال درخواست می کنیم :

    «أَسْأَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ »[2]از خدا درخواست می‌کنم که به مقام محمودی که خاص شما است مرا برساند .

     

    حکایت استقبال سیدالشهداء از زائر جوان

     

    عالم زاهد و وارسته مرحوم شیخ حسین بن شیخ مشکور رضوان اللّه تعالی علیه فرمود :

    در عالم رؤ یا دیدم در حرم مطهر حضرت ابا عبداللّه (ع ) مشرف هستم و حضرت در آنجا تشریف دارند .یک نفر جوان عرب روستایی  وارد حرم شد و با لبخند به آن حضرت سلام کرد و حضرت با لبخند جوابش را دادند .فردای آن شب که شب جمعه بود به حرم مشرف شدم و در گوشه حرم توقف کردم ناگهان آن جوان عرب روستایی را که در خواب دیده بودم وارد حرم شد و چون مقابل ضریح مقدس رسید با لبخند به آن حضرت سلام کرد ولی حضرت سیدالشهداء (ع ) را ندیدم و مراقب آن عرب بودم تا از حرم خارج شد .پشت سرش رفتم و سبب لبخندش را با امام (ع ) پرسیدم .و تفصیل خواب خود را برایش نقل کردم و گفتم چه کرده ای که امام (ع ) با لبخند به تو جواب می دهد .گفت : مرا پدر و مادر پیری است و در چند فرسخی کربلا ساکنیم و شبهای جمعه که برای زیارت می آیم یک هفته پدرم را سوار بر الاغ کرده می آوردم و یک هفته هم مادرم را می آوردم .تا اینکه شب جمعه ای که نوبت پدرم بود چون سوارش کردم مادرم گریه کرد و گفت : مرا هم باید ببری شاید هفته دیگر زنده نباشم .گفتم : باران می بارد ، هوا سرد است ، مشکل است ، نپذیرفت ناچار پدر را سوار کردم و مادرم را بدوش کشیدم و با زحمت بسیار آنها را به حرم رسانیدم و چون در آن حالت با پدر و مادرم وارد حرم شدم حضرت سیدالشهداء (ع ) را دیدم و سلام کردم آن بزرگوار برویم لبخند زد و جوابم را داد و از آن وقت تا بحال هر شب جمعه که مشرف می شوم حضرت امام حسین (ع ) را می بینم و با تبسم جوابم را می دهد .

     اسباب رحمت نزدیک و دسترس ماست اما غافل هستیم !

    آب در کوزه و ما تشنه­لبان می­گردیم

     

    یار در خانه و ما گرد جهان می­گردیم

     

    اما برخی فکر می کنند که برای رشد معنوی و رسیدن به مقامات عالیه تنها لازم ذکر گفتن کافی است و از ذکر حقیقی غافل اند ، یکی از مصادیق عالی ذکر عملی خدای متعال پیوند و خدمت به والدین است . اگر محبت خود را به صورت صحیح خرج کنیم ، به دریای بی کران محبت که اباعبدالله الحسین علیه السلام است وصل می شویم .

    ────────────────────────────

  1. (مثنوی معنوی-دفتر اول-بخش 9)
  2. (مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏2، ص: 775)
  3. ( کرامات الحسینیۀ ، ج 1، احترام به پدر  و مادر ،میرخلف زاده، علی، 1343، کرامات الحسینیه علیه السلام : معجزات سید الشهدا علیه السلام بعد از شهادت/علی میر خلف زاده. مشخصات نشر : قم: انتشارات محمد و آل محمد ،: ج. 1 و 2 (چاپ پنجم:1383). )

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۵
  • ۸۸۳ نمایش
  • احسان ثابت

محبت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی