خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

آن چه خدا می خواهد را باید بدانیم ، این جا همان جاست!
جهان اسلام آقا زیاد دارد ، خدمتگذار می خواهد !
افتخار ما این است که خدمتگذار دین خدا هستیم !

خادم الاسلام را دنبال کنید .

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۳۸ - حمدان مقدم
    احسنت
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۲۵ - یا حسین
    متشکرم
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۴:۰۹ - زهرا باقری
    +++

کلید قفل های رزق و روزی

جمعه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۳۶ ب.ظ

    کلید قفل های رزق و روزی 

    خدایی که مالکیت مطلق همه عالم هستی در دست اوست برای هر شیء سببی و برای هر امر گشاینده ای قرار داده است و این سنت الهی است که  :

    روایات «أَبَى اللَّهُ أَنْ یُجْرِیَ الْأَشْیَاءَ إِلَّا بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ سَبَباً وَ جَعَلَ لِکُلِّ سَبَبٍ شَرْحاً وَ جَعَلَ لِکُلِّ شَرْحٍ عِلْماً

     وَ جَعَلَ لِکُلِّ عِلْمٍ بَاباً نَاطِقاً عَرَفَهُ مَنْ عَرَفَهُ وَ جَهِلَهُ مَنْ جَهِلَهُ ذَاکَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ نَحْنُ»(الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص: 183)   خدای متعال کراهت دارد از این که کارها را بدون اسباب فراهم آورد پس براى هر چیزى سبب و وسیله ‏اى قرار داد و براى هر سبب شرح و گشایشى مقرر داشت و براى هر شرحى دانشى گذاشت و براى هر دانشی درى گویا نهاد، عارف حقیقى کسى است که این در را شناخت و نادان حقیقى کسى است که به این اسباب نادان گشت، این در گویا رسول خدا (ص) و ما هستیم .

     

    حال که چنین است باید دانست برای تامین نیازهای اساسی افراد بلکه جوامع بشری نه تنها تدبیر و فراهم ساختن اسباب مادی لازم است بلکه باید به مولفه های دیگری که از دید اکثریت افراد بشر پنهان است نیز توجه ای ویژه داشت .

    بشر خاکی نیازهای اساسی بسیاری از بدو حیات مادی تا آخرین لحظات حضور در عالم دارد که به مجموعه آن احتیاج ها رزق گفته می شود

    لازم است ابزار ، راه کار و آداب تحصیل رزق های مادی  و معنوی ، دنیوی و اُخروی که در مجموعه تعالیم الهی وارده از سوی پیشوایان الهی ذکر شده است مورد برسی قرار گیرد تا راهی به سوی حیات طیب برای تمام خدا باوران مهیاء شده و شرایط برای ساخت جامعه ای الهی بر اساس آن چه که خدای متعال اراده نموده است فراهم شود ، ان شاء الله تعالی .

    امام صادق علیه السلام  در بیانی نورانی فرمود :

    روایات  «أَنَّ لِکُلِ‏ شَیْ‏ءٍ مِفْتَاحاً وَ مِفْتَاحَ‏ الرِّزْقِ الصَّدَقَۀُ» (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏4، ص: 10) همانا برای هر چیزی کلید و گشاینده ای وجود دارد و کلید و گشاینده روزی نیز صدقه است .

    هر چند که در این روایت شریف صدقه به عنوان «مفتاح» و گشاینده رزق معرفی شده است اما با برسی مجموعه روایاتی که در مقام بیان عوامل موثر بر رزق وارد شده اند این گونه می توان گفت که روایت ذکر شده در مقام بیان مصداق اتم و اقوی است و عوامل دیگری نیز وجود دارند که خاصیت گشایندگی و تاثیر بر رزق را دارا باشند .

    بر این اساس در مجموعه «کلید های رزق» به بیان راه کار های مذکور که موجب باز شدن باب انواع روزی های مادی و معنوی می شود می پردازیم .

     

    مجموعه «کلید های رزق»

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۱/۲۲
  • ۶۸۷ نمایش
  • احسان ثابت

رزق و روزی

نظرات (۱)

مثل همیشه عالی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی