خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

آن چه خدا می خواهد را باید بدانیم ، این جا همان جاست!
جهان اسلام آقا زیاد دارد ، خدمتگذار می خواهد !
افتخار ما این است که خدمتگذار دین خدا هستیم !

خادم الاسلام را دنبال کنید .

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۳۸ - حمدان مقدم
    احسنت
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۲۵ - یا حسین
    متشکرم
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۴:۰۹ - زهرا باقری
    +++

جامعه مهدوی در گرو انسان سازی

شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۳۴ ب.ظ

 جامعه مهدوی در گرو انسان سازی

 

خدای متعال انسان را آفرید و اراده نمود با آن بستری را فراهم نماید تا رب انسانی تربیت کند ، و راه آن را نیز عبودیت معرفی نمود ، انسان را موجودی اجتماعی قرار داد تا با روابطی که بین ایشان صورت می گیرد هم خود آنها و هم جامعه انسانی آنها به سوی کمال حرکت کند . به همین دلیل نسل آنها را در طول تاریخ امتداد بخشید که در هر عصری انسانهایی پای به عالم خاک نهاده و عده ای دیگر رخت از آن بر بندند و راه تعالی  و تکامل ایشان را در تحصیل علم و آداب  و روابط  و ضوابط قرار داد تا با آموختن و عملیاتی کردن آنها در مسیر تعالی قرار بگیرند و معلمانی را نیز مجهز نموده و به سوی ایشان گسیل داشت تا آن چه را که نیاز داشتند به ایشان بیاموزد .

پس از آن که قرن ها از خلقت اولین انسان گذشت جامعه بشری قابلیت ساختن تمدن ها را پیدا نمود و به همین دلیل خدای متعال نیز انبیاء بیشتری به سوی آنها فرستاد تا به سوی تتعالی هدایتشان کند .

جوامع در حرکت رو به رشد خود نیازمند نیرو های انسانی که دارای مهارت های لازم هستند می باشد و بدون این امر ساختن جامعه و سامان بخشیدن به آن امکان نخواهد داشت . خدای متعال اراده نمود تا در آخر الزمان حکومت صالحین محقق شود ، فرمود :

 

 ﴿لَقَدْ کَتَبْنا فِی اَلزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ اَلذِّکْرِ أَنَّ اَلْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ اَلصّالِحُونَ (سوره أنبیاء، آیه 105)    در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!»

 

که طبق عقیده فرقه ناجیه شیعه این حکومت در زمان ظهور امام زمان علیه السلام  محقق خواهد شد . و از آن جا که گفته شد تمدن ها نیازمند انسانهای دارای مهارت هستند حکومت جهانی آخر الزمان صالحین نیز نیازمند انسانهایی با ایمان و اعتقادات قوی که در میدان علم و عمل سرامد مردم جهان هستند می باشد .

بر این اساس لازم است افراد جامعه اسلامی ما تمام تلاش خود را  مبذول دارند تا با تربیت انسانهای با ایمان و متخصص در امور  لازم برای اداره جامعه مقدمات تحقق آن جامعه موعود را فراهم نمایند و این امر محقق نخواهد شد جز به این که خانواده های مسلمان راه کار های تربیتی انسان را از متن دین فطری اسلام آموخته و عملی کنند .

اگر این امر محقق شد قطعا شاهد آماده شدن شرایط برای جامعه مهدوی خواهیم بود .

انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه از درون گهواره ها شروع شد ، در سال 1342 شمسی  که ایشان را دستگیر کرده بودند و به تهران می بردند یکی از مامورین ساواک به ایشان گفته بود در این بیانان دیگر کسی نیست بدادت برسد ! پس یارانت کجا هستند ؟ ایشان فرموده بودند یاران من در گهواره ها هستند ؟

این سخن آن روز برای آن افراد قابل فهم نبود اما پس از 15 سال همه دیدند که کودکان نوجوان و جوانی که در آن روز ها در گهواره ها بودند چگونه انقلابی بی نظیر را رقم زدند و همه جهانیان را انگشت به دهان گذاشتند .

پس باید انسان ساخت ، مهدی عج الله منتظر ماست . 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۰/۲۵
  • ۷۰۲ نمایش
  • احسان ثابت

انسان سازی

تربیت اسلامی فرزند

جامعه مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی