خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

پایگاهی برای نشر تعالیم اسلام

خادم الاسلام

آن چه خدا می خواهد را باید بدانیم ، این جا همان جاست!
جهان اسلام آقا زیاد دارد ، خدمتگذار می خواهد !
افتخار ما این است که خدمتگذار دین خدا هستیم !

خادم الاسلام را دنبال کنید .

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۳۸ - حمدان مقدم
    احسنت
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۲۵ - یا حسین
    متشکرم
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۴:۰۹ - زهرا باقری
    +++

چو پروانه برای امامت بسوز!

پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ق.ظ


چو پروانه برای امامت بسوز!

 خدای متعال عالم را بر اساس محبت آفریده ، اداره و ختم می کند به انسان نیز امر می کند در تمامی طول حیاتش بر اساس محبت زندگی کند تا آن که رنگ الهی گرفته و به اندازه سعه وجودیش مَثَلُ الله شود .برای سیر در این مسیر باید محبت ورزید ، محبت کردن مراتب بسیاری دارد که بالاترین آن دوست داشتن خدا و دوست داشتن خلائق برای خداست .

دوست داشتن خدای متعال با دوست داشتن انسان کامل قرین یکدیگرند و محبت به انسان کامل لازمه محبت الهی است ،که در زیارت جامعه کبیره می خوانیم :

 «مَنْ أَحَبَّکُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَکُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّه‏َ »[1] کسی که شما را دوست بدارد قطعا خدا را دوست داشته و کسی که از شما بغض داشته باشد  قطعا به خدا بغض دارد.

 لذا خلقت نظام هستی و جریان آن بر اساس محبت اهل بیت علیهم السلام بوده است  و در آخر خلقت نیز با محبت ایشان پرونده عالم هستی بسته خواهد شد :

«بِکُمْ‏ فَتَحَ‏ اللَّهُ‏، وَ بِکُمْ‏ یَخْتِمُ‏ اللَّه»  [2] بواسطه شما خداوند می گشاید و افتتاح می ‏کند، و ختم و تمام می ‏نماید.

شروع عالم با اهل بیت علیهم السلام و ختم آن نیز با ایشان است. یعنی محبت الهی با تمام مراتبش در وجود اهل بیت علیهم السلام  تجلی کرده است و تمام انسان ها بلکه تمام موجودات برای تعالی باید به ایشان محبت بورزند .

قهرمانان محبت

 تمام محبت ورزیدن های انسان تمرینی است برای این که قهرمان محبت شود و هنگامی به این مقام می رسد که سینه­اش از محبت اهل بیت علیهم السلام لبریز شود.

باید سینه مان­ از محبت امیرالمؤمنین علیه السلام لبریز شده و عاشق ایشان شویم،همان گونه که عده­ای در طول تاریخ در راه محبت امیرالمؤمنین علیه السلام عاشقانه در خون خود غلتیده و از دادن سر در راه محبت امیرالمؤمنین علیه السلام لذت برده­اند.

نقل است وقتی معاویه لعنت الله علیه دستور قتل «حجر بن عدی کندی» و یاران را داد ، بارها از حجر و یارانش خواستند که از امیر المومنین علی علیه السلام  بیزاری بجویند تا آزاد شوند؛ ولی آنان زیر باز نرفتند و پذیرای شهادت در راه عشق مولا شدند. قبرهایی برای آنان کندند، کفن هایشان را آماده ساختندحجر گفت: مثل این که کافریم، ما را می کشند و مثل آن که مسلمانیم، ما را کفن می کنند. [3]

‏آنان در مسیر محبت علی علیه السلام  استقامت به خرج داده و از ولایت ایشان منحرف نشدند تا جایی که به فتح عظیم رسیدند . گذشتن از جان در راه رسیدن به خدا چیز کمی است ،

 

روایت شده اسقف نجران بر امیر مؤمنان وارد شد و صحبت از اصحاب اخدود نمود، حضرت فرمودند: خداوند پیامبرى حبشى را بر قوم او در حبشه مبعوث نمود و او مردم را به عبادت خداى تعالى فرا خواند، امّا مردم او را تکذیب کرده و با او جنگیدند و به او غالب شدند، سپس گودالهایى کندند و در آن هیزم قرار دادند و آنها را آتش زدند، سپس به همه کسانى که دین آن پیغمبر را پذیرفته بودند گفتند: باید دست از دین او بردارید و گر نه شما را در آتش مى‏ اندازیم، عدّه کثیرى دست از آن دین کشیدند و عدّه کثیرى هم حاضر نشدند و آنها را در آتش افکندند، تا اینکه نوبت به زنى رسید که کودکى دو ماهه داشت، به او گفتند: یا از دین خود دست بردار و یا تو را در آتش مى ‏اندازیم، او مى‏ خواست خود را در آتش بیاندازد، امّا وقتى به کودک خود نگاه کرد، رحمت او را فرا گرفت و مى ‏خواست منصرف شود، امّا خداوند آن کودک را به نطق در آورد و او گفت: « یَا أُمَّاهْ أَلْقِی نَفْسَکِ وَ إِیَّایَ فِی النَّارِ فَإِنَّ هَذَا فِی‏ اللَّهِ‏ قَلِیل‏ٌ» [4] اى مادر خودت و مرا در آتش بیانداز، چون این عمل در برابر خداوند عظیم‏ عملى اندک و ناچیز است.

یعنی گذشتن از جان در راه خدا چیزی نیست. متاع اندکی است که به محضر خدا ارائه می­دهیم و در قبال آن به خیری عظیم می رسیم .

آنان که طعم محبت انسان کامل را چشیده اند این گونه پروانه وار خود را فدا می کنند تا صدق خود را در مسیر محبت به محبوب اثبات کنند ، حنیئا لهم و حسن مآب ، خوش به حال آنان .

حضرت زهرا بزرگترین قهرمانان محبت

هر اندازه که انسان بیشتر خود را در انسان کامل فانی کند مقامات عظیمی را دریافت می کند ،یکی از افرادی که بیش از تمام بشریت در انسان کامل زمان خود فانی شد حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بود ، آن چنان در محبت انسان کامل زمان خود سوخت که داغ درد هایش با گذشت قرنها هنوز  دل ها را می سوزاند و آتشی برپا نمود که تا قیامت خاموش نخواهد شد .

اوسوخت تا عالم انسانیت را بسازد ، و خود را در وجود ولی معصوم زمانش فانی کرد تا به ما رسم عشق ورزی به ولی خدا را بیاموزد ، پس بیایید زحماتش را ارج نهاده و ما هم پای امامان بایستیم .

سالرزو شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت .

کانال تلگرام «خادم الاسلام»

@khademoleslam_ir

وبلاگ «خادم الاسلام »

 khademoleslam.blog.ir

────────────────────────────

  1. (من لا یحضره الفقیه، ج‏2، ص: 617)
  2. (الکافی (ط - دارالحدیث) ؛ ج‏9 ؛ ص312)
  3.  ( الدرجات الرفیعه فی طبقات الشیعه ، ص 428 )
  4. (النور المبین فی قصص الأنبیاء و المرسلین (للجزائری)، ص: 449 ، بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏14، ص: 439)

 

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۲
  • ۸۷۴ نمایش
  • احسان ثابت

محبت

نظرات (۱)

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و آلها بر شما تسلیت باد


مطلب جامعی بود...احسنت...

حضرت زهرا در جایی که دید دیگه نمی تونه ولی خدا را یاری کنه، دعا کرد خدایا دیگه مرگ منو برسون....
یعنی همه اون سختی هایی که کشیده بود براش مهم نبود فقط مهم این بو که دیگه کاری از دستش برنمیاد...
سند محکم اینکه سفارش کرد علی از زیر پیراهن، غسلش بده...مبادا علی متوجه بشه فلطمه چه دردی را تحمل می کرد...یا وقتی پشت در از حال رفت، تا به هوش اومد سراغ علی را گرفت...اصلا نگفت وای چی کشیدم؟..براش یاری امام زمانش مهم بود و بس...

ان شاء الله فاطمی باشیم صلوات



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
ممنونم . لطف دارید .همه اش لطف مولی است .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی